Mainostoimisto

Markkinoinnin ja mainonnan kumppani

Hyvä ja onnistunut markkinointi, mainonta ja viestintä tarvitsee oikeat materiaalit ja työkalut. Mainostoimistona ja kumppanina luomme yhdessä strategian ja valitsemme oikeat kanavat, joihin toteutamme digiä ja printtiä. Verstaalta saat kaikki tarvittavat palvelut ”samasta talosta”.

Digitoimisto

Verkkomarkkinointi ja web-teknologiat

Digitoimistomme vahvuus näkyy verkkosivuissa ja digitaalisissa työkaluissa. Digitalisaation myötä erilaisia toimintoja integroidaan verkkosivuille yhä enemmän. Enää ei hallita pelkkiä verkkosivuja, vaan samassa on myynnin työkalut, some ja erilaisia automatisoituja toimintoja.

Miksi Verkkoverstas ?

Kumppanina

  • Strategiasuunnitelun lisäksi oma rautainen tuotanto
  • Raikkaita ja rohkeita ideoita nykytekniikalla
  • Tietotaito kuinka digi ja printti tukee toisiaan
  • Kattavien palveluiden ansiosta avaimet käteen
  • "Paikallinen" mainostoimisto
  • Joustava ja periksiantamaton asenne

Nikkaroinnit

  • Emme käytä valmiita pohjia! KOSKAAN!
  • ... vaan kaikki suunnitellaan nollasta konseptoinnin kautta
  • ... asiakkaan brändiä sekä liiketoimintaa tukien
  • ... siksi et löydä verkosta toista samanlaista
  • Tehostetaan ja uudistetaan vanhoja käytäntöjä
  • Visuaalisesti näyttäviä kokonaisuuksia
  • Googlen robotti on hyvin tuttu kaveri
  • Pixelintarkkaa toteutusta
  • joko kerrottiin, että ei käytetä valmiita pohjia!

Verkkoverstaan työprosessi

Workshop

Aiheeseen tutustuminen, taustatietojen selvittäminen, tavoitteet ja mahdollisuudet

Konseptisuunitelma

Ideointi ja "koenauratus"

Hahmotelma

Konseptisuunnttelman mukainen rautalanka-malli

Graafiset työt

Digi

Testaus

Seuranta

Mainonnan mittarit ja reagoinnit

Historia

Verkkoverstaan tarina ylettyy vuoteen 2009, kun Kimmo sai idean toteuttaa kotisivuja uudella tavalla verkkopalvelun kautta. Kimmo pyysi Jussia mukaan kehitykseen ja ideoimaan palvelua. Kaverukset hakkasivat päitään yhteen sen verran, että yritys nimeltä Eksacon perustettiin alkuvuonna 2010. Palvelun nimi oli "015.fi", joka oli nimensä mukaisesti suunnattu Etelä-Savolaisille yrityksille. Palvelu sisälsi Fonectan tapaan listan yrityksistä, joita pystyi hakemaan toimialoittain. Jokaisella yrityksellä oli omat kotisivut palvelun sisällä ja ne toimivat samalla tavalla kuin mikä tahansa kotisivu omalla verkko-osoitteella. Idea ja toteutus oli nerokas. Sama palvelu tarjosi yrityksille kotisivut ja yhteisen markkinointialustan, sekä kuluttajille hakukoneen paikallisista yrityksistä. Palvelulle suunniteltiin omaa verkkolehteä, jossa palvelun yritykset vuorotelleen julkaisivat artikkeleita. Hurjimmissa haaveissa oli myös ilmaisjakelulehti nimeltä 015. Pilottiasiakkaita saatiin paikallisista yrityksistä, mutta palvelun kehitys lopetettiin rahoituksen ja resurssipulan vuoksi.

015.fi palvelun kehityksen jälkeen yrityksen nimi muutettiin Verkkoverstaaksi ja aloimme suunnittelemaan kotisivuja yrityksille sisällönhallintajärjestelmällä. Opettelimme verkkonikkaroinnin saloja, tutustuimme Googlen robotin toimintaan ja hankimme kokemusta hosting-palveluista.

Aloitimme digitaalisten palveluiden tarjonnalla, mutta mainostoimistopalvelut graafisen suunnittelun osalta tuli kokoajan vahvemmin mukaan tukemaan digiä ja muuta verkkomarkkinointia. Saavutimme yhtiöllä tason, jossa mainostoimistopalveluille tarvittiin enemmän tekeviä käsiä ja palkkasimme ensimmäisen vakituisen työntekijän vuonna 2013.

Samalla tiellä olemme. Edelleen 015.fi tapaan meillä on hurjasti ideoita digitalisointiin ja digitaalisiin työkaluihin. Julkaisimme vuonna 2015 oman kevyen järjestelmän, jonka avulla voidaan päivittää kotisivuja ja info-näyttöä samanaikaisesti. Pukkijouluksi.fi palvelun kaltaisia ilmaisia palveluita on tulossa, kun saadaan kehitykselle aikaa. Tule mukaan vauhdikkaaseen kyytiin!