Radiomainonta miten ja miksi?

Radiomainonta?

radio audio

Radiomainontaa on monenlaista, lyhyttä ja pitkää, yksinkertaista ja monimutkaista. Jokaiseen mainokseen sisältyy aina ydin, oli se tarjous, tapahtuma tai esimerkiksi osoitteen tai päivämäärän esiintuonti.

Radiomainoksen suunnittelu on tärkeää sillä radiomainoksen vakiokesto on yleisimmin 30sec. Toki jopa 5sec mainoksia on tehty. Tätä silmälläpitäen sisältö nouseekin avainasemaan;

esimerkki #1 ”Pekan nakit Kyöliön torilla tällä viikolla vain kympin kilo!” (5-10sec)

 

esimerkki #2 ”Pekan upeat ja taatusti maukkaat kotimaisesta lihasta käsintehdyt ja savustetut nakit tällä viikolla Kyöliön torilta arkisin klo 9-15sta ja viikonloppuna klo 10-16sta! Viikon supernakkitarjouksena 1kg 20€! 2kg 35€! Tule ja totea se itse, Pekan nakki on se paras nakki!” (20-30sec)

 

Radiomainoksella tavoitat helpostit koko Suomen esim. verkkomyyntiä ajatellen, tai voit kohdentaa mainontaasi aluekohtaisesti esim. kivijalkamyyntiä mainostaen. Useampi yrittäjä saman katon alla? Teettäkää kimppamainos. Samalla alueella useampia mainostajia? Sama homma, yhteismainos puree tykimmin.

Meillä nämäkin on jo mietitty puolestasi. Samalla kerromme millä taajuuksilla ja kanavilla mainoksesi puree parhaiten valitsemasi kohdeyleisön ikäjakaumaa ajatellen. Lisäksi valaisemme sinua nykymainostamisen pulmista ja sudenkuopista ja kerromme sinulle parhaat eväät kokonaismainosateriasi valmistamiseen joka voi nykyään sisältää niin lehdet, radiot, televisiot sekä digipuolenkin. Tarpeesi kuultuamme, opastamme enemmän.

Miksi ja miten radiomainonta on toimivaa?

Radiomainoksella pääset suoraan ihmisten arkeen ja monesti parhaat mainosajat sijoittuvatkin ajallisesti aamu kuuden ja yhdeksän välille, lounastauolle klo 10-14 ja kotiinpaluun aikaan klo 16-18. Viikonloppuisin aikajana on laajempi ihmisten vapaa-ajan takia. Parasta radiomainosaikaa tutkitusti on kesä ja erilaiset juhlapäivät ajallisesti sekä ennen että jälkeen itse h-hetken.

Jotta radiomainoksesi toimii oikeasti vaatii se toistoja, jopa kyllästymiseen asti. Vanha totuus piileekin lauseessa: ”kun mainos ärsyttää tarpeeksi, sen teho alkaa vasta silloin näkyä”. Lisäksi radiomainosten toistomäärät tuottavat mainontasi kohteelle moninkertaista huomiota verrattuna esimerkiksi perinteisempään yhden toiston mainontaan / päivä.

Osuvalla toteutuksella ja huomiota herättävällä sisällöllä pääset parhaiten mainoksellasi sisälle ihmisten arkeen.

Tämä kaikki pätee myös äänellisesti toteutettavaan tapahtumamainontaan esim. urheilutapahtumat, messut jne. yleisötilaisuudet joissa audiomainontaa voidaan käyttää.

Meillä Verkkoverstaalla on audioalan ammattilaisia jotka tietävät kentän ja osaavat neuvoa sinulle parhaat reitit onnistuneeseen äänimainontaan. Lainaa siis korvaasi meille, kerromme lisää.


Mika Mika